華氏物語

Tuesday, October 10, 2006

大閘蟹

今晚生日飯有人請食大閘蟹, 所以check下佢既資料.

1. 大閘蟹 與 黃油蟹 的分別

大閘蟹是淡水蟹, 以江蘇省陽澄湖產的為上選. 黃油蟹係雌性青蟹,由於水溫影響,體內蟹膏溶化為黃油,流遍蟹蓋、蟹爪同蟹肉。(最貴係佢)

2. 點分公乸

雄蟹的肚部蓋奄是尖的, 雌蟹則是圓的.

3. 點揀靚蟹

所謂 :「九月團臍,十月尖」,即是說農曆9月,雌蟹蟹質肥美,宜食;農曆10月,雄蟹蟹膏肥腴,宜食。蟹黃即雌蟹之蟹卵,蟹膏即雄蟹之蟹精,雌雄蟹一齊吃,俗稱鴛鴦蟹,滋補可囗,人生一大樂事。

“肥大”一般的河蟹,應選背殼顏色深青,體厚堅實、肚臍凸出的,大閘蟹自然也不例外,要選其色素鮮明,輪廊明朗,蟹背深色,蟹腹雪白,螫夾肥大,爪毛金黃而密挺,蟹身重的較肥美。個體愈肥大愈好。

“生猛”由於大閘蟹都用草綁住的,故要選蟹隻口弄泡沫,且有「淅瀝」聲,同時若用手指輕觸蟹眼,眼睛能閃動,向內縮的,即為新鮮生猛。

買黃油蟹記住要齊爪,唔係D油會流晒出。 要記住先將蟹雪死先蒸,咁可以防止D油會因隻蟹掙扎時候流失。不要以為經常走動的蟹夠生猛,其實滿布油質的黃油蟹行動會較遲鈍,能活動自如的蟹表示體內油質亦不豐富。

1 Comments:

Post a Comment

<< Home